Cesc Fàbregas sedia lawan untuk tempat pasukan pertama?

By
Updated: August 23, 2016

Adakah Conte sedia mengiktirafkan sumbangan Cesc Fàbregas?

Satu minggu dan dua perlawanan ketat ke dalam kerjaya Antonio Conte sebagai pengurus Chelsea akan membuat Conte mengiktiraf lebih baik sekarang nilai satu pemain dari pasukan yang diwarisinya. Cesc Fàbregas telah menjadi tema yang berulang dalam taklimat media selepas perlawanan untuk Antonio Conte, sama ada dia perlu menjelaskan peninggalan pemain perancang atau memuji profesionalisme dalam keusahaan Cesc dari bangku simpanan.

Cesc dalam perlawanan terhadap Watford.

Cesc dalam perlawanan terhadap Watford.

Conte berkata “Kita semua tahu Cesc adalah seorang pemain yang hebat dengan teknik yang hebat,” katanya selepas kemenangan di Watford pada hari Sabtu, “sentiasa dengan pas yang baik atau membantu,”.

Namun terdapat beberapa kali apabila kualiti itu tidak diperlukan oleh Conte. Fàbregas telah tertanya-tanya di mana dia dapat menyesuaikan diri untuk Conte sejak pertengahan bulan April.

Beliau berkata dia mungkin tidak boleh menjadi pemain tengah “all-action” ikut profil disukai Conte. Cesc tidak berkeliaran sekitar padang, menutup lawan atau bekerja tergesa-gesa untuk menuntut pemilikan.

Diego Costa menyambut jaringan gol dengan teman pasukannya..

Diego Costa menyambut jaringan gol dengan teman pasukannya..

Pilihan Chelsea adalah N’Golo Kante, pemain yang sesuai menjadi pemain perisai untuk bahagian pertahanan Chelsea. Cesc lebih suka penglibatan yang lebih tenang, mengambil pas dan detik-detik untuk mempengaruhi pemilikan bola.

Walaubagaimanapun, ia adalah dalam pemahamannya dengan Diego Costa dimana Cesc adalah kunci. Pasangan itu adalah kawan-kawan rapat di luar padang dan menikmati hubungan hampir bersifat Telepati Cesc dengan penyerang itu nampaknya yakin akan menyumbang antara lima dan 10 gol semusim jika Cesc disepadukan ke dalam pasukan dengan Costa. Berdasarkan prestasi Cesc dalam perlawanan Watford pada hari Sabtu, Conte perlu bersyukur dengan kehadiran Cesc.