Joe Hart akan lawan posisi penjaga gol utama?

By
Updated: August 23, 2016

Joe Hart sedia menerima tawaran untuk meninggalkan Manchester City tetapi musim pemindahan hampir tamat.

Joe Hart bersedia untuk kekal di Manchester City, walaupun beliau sedar bahawa ini akan mengancam kedudukan beliau sebagai penjaga gol utama England. Hart masih terbuka kepada semua pilihan tetapi dengan hanya lapan hari sehingga penutupan tetingkap musim panas beliau masih belum menerima tawaran yang dianggap sesuai untuk kerjaya jangka panjang.

Joe Hart dengan Willy Caballero.

Joe Hart dengan Willy Caballero.

Pada Isnin Sam Allardyce menyatakan Hart akan berada dalam skuad England yang pertama, tetapi adalah jelas bahawa penjaga gol, seperti pemain lain perlu bermain dengan kerap jika mahu menjadi sebahagian daripada skuad secara berterusan. Allardyce berkata pada hari Isnin: “Jika pemain tidak bermain berterusan untuk tempoh yang lebih lama maka ia adalah sukar untuk memilih mereka berdasarkan perasaan mereka. Jadi ia adalah satu kebimbangan. ”

Hart sedar ini. Namun di sebalik menghadapi prospek menjadi pilihan ketiga di City belakang Willy Caballero dan Claudio Bravo, jike Claudio Bravo menyertai dari Barcelona seperti yang diharapkan. Ini lagi boleh berubah tetapi Hart telah menerima dia tidak mungkin boleh bergerak sehingga musim pemindahan Januari, di awal.