Conte cemas selepas menang Bristol Rovers.

By
Updated: August 24, 2016

Antonio Conte telah dibuat untuk berasa melekit sedikit di bawah kolar semalam semasa Chelsea diberikan permainan sebenar oleh Bristol Rovers, pasukan yang bermain dalam dua tingkat dibawah Liga Inggeris.

Jaringan dua gol dari Michy Batshuayi dan satu dari Victor Moses kelihatan cukup untuk Chelsea untuk memenangi permainan pada separuh masa pertama. Tetapi tandukan yang menjulang tinggi daripada Peter Hartley membawa defisit kembali kepada dua dan, apabila Rovers menyempurnakan sepakan penalti pada awal babak kedua, tekanan dilemparkan kembali ke Chelsea.

Michy Batshuayi menjaring gol pertama perlawanan.

Michy Batshuayi menjaring gol pertama perlawanan.

Walaupun pasukannya bertahan untuk kemenangan ini, Conte kini akan bertanya soalan bagaimana beliau boleh kukuhkan pasukannya untuk seluruh musim ini. Conte, seperti kebiasaannya, kekal gelisah dari wisel pertama, sentiasa menjerit arahan walaupun bunyi dari Stamford Bridge ramai meriah.

Ellis Harrison menjaring gol kedua Bristol Rovers.

Ellis Harrison menjaring gol kedua Bristol Rovers.

“Ia sayang,” kata pengurus dari Itali selepas perlawanan, “kerana kami menguasai permainan ini dan kemudian kita menderita. Kami mencipta banyak peluang pada separuh pertama ini untuk menjaringkan banyak gol tetapi saya tidak suka apabila kita melepaskan dua gol dalam situasi ini dengan sepakan percuma dan dengan penalti. Kita perlu faham bahawa apabila anda mempunyai peluang untuk membunuh permainan, anda mesti mengambil. ”