Liverpool menang besar terhadap Burton Albion dalam piala EFL!

By
Updated: August 24, 2016

Ia akan mengambil lebih daripada kemenangan terhadap Burton Albion untuk menyediakan bukti bahawa Liverpool kembali di landasan yang betul.

Selepas kekalahan yg memeranjatkan di Burnley pada hari Sabtu, pasukan Jürgen Klopp telah bangkit semula dengan kemenangan besar dalam EFL. Pemilihan pasukan Klopp untuk perlawanan ini menggariskan bagaimana serius dia hendak menang dalam perlawanan ini dan, dalam kebenaran, kemajuan mereka ke pusingan ketiga EFL adalah satu formaliti sebelum titik pertengahan babak pertama. Dengan jaringan Divock Origi dan Roberto Firmino, Liverpool mendahului 2-0 di depan selepas 22 minit dan ia sudah merasakan seperti satu perlawanan latihan untuk Liverpool.

Firmino menjaring gol untuk Liverpool.

Firmino menjaring gol untuk Liverpool.

Nigel Clough, pengurus Burton Albion, telah membuat lima perubahan kepada kesebelasan utama, disebabkan berjaya mendapat satu mata daripada lawatan ke jiran mereka Derby County pada hari Jumaat. Klopp, bagaimanapun, hanya memikirkan untuk kembali mencatat kemenangan dan pemainnya tidak mempunyai niat untuk mengecewakan dia.

Sturridge menyambut jaringan golnya.

Sturridge menyambut jaringan golnya.

Pada malam yang tenang dan nyaman di Staffordshire, Sadio Mané adalah bintang kumpulan itu. Pembelian bernilai £34juta dari Southampton mempunyai tangan dalam empat daripada lima gol Liverpool dengan menolong mencipta tiga. Berbalik kepada kesebelasan utama selepas terlepas perlawanan Burnley dengan kecederaan bahu, Mané adalah satu ancaman yang berterusan kerana dia mendatangkan malapetaka kepada Burtion Albion. Daniel Sturridge, yang diperkenalkan dari bangku simpanan pada separuh kedua, menerima hantaran dari Mané untuk mendaftar gol keduanya dalam ruang enam minit.

Untuk Klopp ia adalah betul-betul sambutan yang dia mahu. “Kami terpaksa menggunakan kekalahan di Burnley untuk memperbaiki dan kita lakukan. Jadi semua yang baik, “kata Klopp.