Liverpool tuan rumah riang selepas menenggelamkan Leicester.

By
Updated: September 11, 2016

Selepas semua gembar-gembur sekitar pendirian utama £ 114juta baru di Anfield, ia sentiasa bergantung kepada pemain Liverpool untuk ikut arahan Jürgen Klopp dan ” isi Anfield dengan kehidupan”.

Mereka sewajarnya wajib , mengisi dengan matlamat , kualiti dan harapan selepas Leicester City telah dihukum kekalahan menyeluruh. Bagi juara Liga Perdana itu, ia adalah satu permulaan teruk untuk seminggu di mana mereka membuat kemunculan pertama di pentas Liga Juara-Juara Eropah menentang Club Brugge. Pasukan Claudio Ranieri telah dibuat untuk muncul pejalan kaki perlawanan ini oleh pemikiran cepat Daniel Sturridge , Robert Firmino dan Adam Lallana dan juga kaki cepat Sadio Mané . Keunggulan Liverpool ke atas juara dicerminkan dalam kecemerlangan dua jaringan Firmino, tunjukan yang hebat dari Mané dan serangan tegas oleh Lallana.

Sturridge hampir menjaring dua gol apabila Mané saling bertukar hantaran dengan Lallana dan mengumpan bola kepada penyerang itu untuk usaha jarak dekat yang Schmeichel disimpan dengan baik. Pemain Danish itu tidak berdaya untuk mengelakkan Sturridge dan Mané menggabungkan sekali lagi untuk menggandakan kelebihan Liverpool dengan gol pasukan yang hebat. Lucas, Firmino dan Jordan Henderson adalah semua yang terlibat untuk memberi Sturridge memecut depan dengan hantaran cip. Kawalan penyerang itu baik, sentuhan kedua lebih baik kerana dia kembali bertumit untuk Mané mengaut bola melepasi genggaman yang berputus penjaga gol Leicester dan perlahan-lahan lepas garisan gol.

Leicester nyaris menyamakan kedudukan apabila Mignolet terlepas lontaran panjang dengan Luis Hernández, pengganti untuk Danny Simpson, dan tandukan Huth mendarat di bahagian atas bar gabang sebelah Liverpool. Ranieri cuba untuk mengasah serangannya bagi separuh kedua dengan pengenalan Ahmed Musa, pemain £ 17juta yang dibeli dari CSKA Moscow, tetapi pengenalannya kekal statik terhadap pertahanan gigih Liverpool. Pasukan tuan rumah lebih mengancaman selepas setiap jaringan dan dipulihkan kelebihan dua gol mereka apabila Lallana menjaringkan gol ke-100 Liverpool dibawah Klopp.

Terdapat saat pelik apabila, dengan penyokong Liverpool menyanyi namanya, Klopp memberi reaksi marah kepada penghormatan dan menunjukkan jam tangannya untuk mengatakan sambutan itu adalah pramatang. Dia ditunjukkan betul, semasa Vardy melarikan diri di belakang pertahanan Liverpool hanya untuk dinafikan oleh kaki Mignolet.