Sepakan ajaib Jordan Henderson membantu Liverpool untuk menang di Chelsea.

By
Updated: September 17, 2016

Satu kenyataan telah dihantar di sini , tetapi ia tidak ditawarkan oleh Chelsea.

Liverpool, untuk musim kedua berturut-turut, menang di sudut barat London untuk membuang penduduk tempatan ke dalam retrospeksi mengerikan dan mengutuk rejim baru Chelsea kepada kekalahan pertama mereka. Sambutan liar Jürgen Klopp pada wisel penamat mencerminkan kepentingan kemenangan ini. Kumpulan-kumpulan ini kini berkongsi mata di bawah Manchester City tetapi, bukti ini, ia adalah pasukan Liverpool dari Merseyside yang mempunyai aspirasi yang lebih realistik untuk berdepan untuk tajuk.


Liverpool kini telah mendapat tujuh mata daripada perjalanan ke Arsenal, Tottenham Hotspur dan Chelsea musim ini dan mengatasi empat masa lalu juara, Leicester City. Yang menyebabkan kekalahan di Burnley semua lebih membingungkan tetapi ini adalah jelas satu pasukan yang bertambah baik. Walaupun tanpa Roberto Firmino, yang sedang berehat akibat masalah paha, mereka tidak tertekan untuk tempoh yang lama sehingga masa rehat dan mengekalkan ancaman serangan balas. “Kami bermain bola sepak seperti neraka.” “Ini bukan soal ‘intensiti,” kata Klopp. “Ia mengenai mencari penyelesaian untuk lawan. Pada separuh pertama kita mempunyai bola, jadi bermain bola sepak mudah. Keamatan datang apabila anda membuat kesilapan, seperti yang kita lakukan dan kita perlu pulih dengan segera. Kita perlu memperbaiki tetapi kita tidak berjalan seperti gila sepanjang masa. ”

“Matlamat kita , saya akui memang pelik,” meratapi Antonio Conte selepas kekalahan pertamanya sebagai pengurus. “Kita mesti mengancam pihak lawan dengan menunjukkan serangan kita bahaya dan, hari ini, kita tidak. Kita perlu mencerminkan pasukan sendiri banyak selepas perlawanan ini kerana ia adalah penting untuk memahami keadaan jika kita tidak mahu mengulangi lagi musim buruk seperti tahun lepas.” Rekod tanpa kalah Chelsea telah pergi, hancur oleh rakan-rakan pesaing pertama pasukan ini telah berhadapan.