Adam Lallana menjadi inspirasi kemenangan Liverpool yang besar ke atas 10 pemain Hull City.

By
Updated: September 25, 2016

Jürgen Klopp menegur para penyokong Kop yang menyanyi namanya sebelum tamatnya perlawanan Liverpool sebelum ini, tetapi kali beliau mungkin tidak ada aduan.

Ia adalah minit ke-82 apabila Anfield berasa selamat untuk memberi salam kepada pengurus mereka, pasukan mereka berada pada 5-1 ke atas 10 pemain Hull dan semua telah pergi cemerlang. “Saya tidak mahu mengkritik tetapi …” kata pengurus Liverpool dengan senyuman apologetik. “Saya fikir kita boleh buat lebih baik pada separuh kedua. Ia adalah baik, tetapi tidak baik kerana ia boleh menjadi pasukan terlalu berpuas hati. Saya amat gembira dan biasanya saya agak orang yang bersyukur. Saya amat berterima kasih di separuh masa pertama. Kami mempunyai banyak perkara untuk memperbaiki dan satu adalah bahawa jika anda adalah cemerlang anda perlu cemerlang untuk 95 minit. Tetapi itu adalah tanggungjawab saya dan masalah saya. ”

Nasib Liverpool baik apabila mereka mencapai tahap yang dijangka Klopp. Pasukannya kini telah menjaringkan empat kali atau lebih dalam empat daripada lapan perlawanan musim ini dan, prestasi tajam berleluasa ini memastikan hari jadi ke-54 satu untuk dilupakan pengurus sementara Hull, Mike Phelan. Mike Phelan masih “menunggu jawapan” dari pemilik semasa kelab itu sejak tawaran pelantikan pengurusan kekal. “Saya tidak akan memilih lubang-lubang dalam pasukan atau pemain. Anda tidak mahu untuk mencari diri sendiri dengan 10 orang terhadap mana-mana parti pembangkang, tidak apa Arsenal dan kini Liverpool. Terdapat pengajaran yang keras dalam bola sepak dan kami telah belajar beberapa lebih seminggu yang lalu. ”

Dua penalti James Milner dan gol daripada yang mengagumkan Adam Lallana, Sadio Mané dan Philippe Coutinho menjadikan jumlah jaringan Liverpool kepada 24 gol dalam lapan perlawanan. Pada peringkat yang sama musim lalu, di bawah Brendan Rodgers, mereka telah menjaringkan enam. Klopp menggesa kemarahan pemainnya dan kesabaran dari orang ramai tetapi tidak ada pemeriksaan yang kedua selepas Liverpool menguasai serta-merta dan mendahului yang selesa. Lallana menerima tepukan gemuruh apabila digantikan dengan Daniel Sturridge dan pemain gantian itu dengan cepat terlibat dalam perarakan itu, apabila beliau masuk ke dalam kawasan penalti Hull dan mendapatkan Liverpool sepakan penalti kedua. Hasilnya adalah sama seperti yang pertama, Milner menjaring dengan senang, sama seperti kemenangan permainan ini, Liverpool tidak pernah kelihatan ragu-ragu sepanjang perlawanan.