Antoine Griezmann menjaring gol tunggal untuk menjamin kemenangan Atlético Madrid ke atas Deportivo.

By
Updated: September 26, 2016

Gol pada babak kedua Antoine Griezmann ini diperolehi Atlético Madrid dalam kemenangan 1-0 ke atas 10 pemain Deportivo La Coruna pada hari Ahad, tetapi pasukan Diego Simeone menerima tamparan kecederaan berganda menjelang pertembungan Liga Juara-Juara Eropah menentang Bayern Munich.

Pemain antarabangsa Perancis Griezmann menjaringkan gol kelimanya musim ini dari jarak dekat 20 minit sebelum masa selepas pasukan pelawat terpaksa beraksi dengan 10 pemain berikutan pemain tengah Faycal Fajr dibuang padang sejurus sebelum rehat. Hasilnya meletakkan Atlético ketiga pada 12 mata daripada enam perlawanan, dua mata di belakang pendahulu, Real Madrid yang seri 2-2 di Las Palmas, Sabtu lalu.

Dengan permainan rumah Rabu menentang Bayern Munich menjulang, bagaimanapun, pemain tengah Atlético Augusto Fernández meninggalkan padang atas pengusung selepas disyaki mengalami kecederaan lutut sebelum pemain pertahanan José Giménez terpaksa dikeluarkan kerana kecederaan pangkal paha. Selepas seri 1-1 Rabu lalu menentang Barcelona di Nou Camp, Atlético berehat Stefan Savic dan Saul Niguez manakala Gabi dan Kevin Gameiro bermula di bangku simpanan. Tuan rumah mendapat dengan permulaan yang rendah utama tetapi akhirnya berjaya apabila Deportivo, Fajr dibuang padang minit selepas babak pertama masa kecederaan selepas suatu gadaian ke atas Nicolas Gaitan diperolehi beliau kuning kedua.

Selepas Griezmann mempunyai usaha dibatalkan kerana ‘offside’, Yannick Carrasco hampir menjaring gol lapan minit selepas babak kedua tetapi rembatan lencong hebat dari tepi kotak itu disebut-sebut batang besi itu oleh penjaga gol Deportivo Jerman Lux. Kejayaan itu akhirnya datang apabila Gameiro dikumpul yang hebat melalui bola dari Juanfran dalam kotak dan Griezmann menolak masuk hantaran lintang rakan senegaranya untuk memberi Atlético kemenangan berhak.