Nemanja Matic percaya kekalahan berat terhadap Arsenal adalah ‘panggilan bangun’ untuk Chelsea.

By
Updated: October 25, 2016

Pemain Chelsea berkata demikian selepas kemenangan 4-0 ke atas Manchester United, yang kemenangan ketiga berturut-turut selepas tewas kepada Arsenal Ahad ini.

 

“Anda tahu kadang-kadang anda perlu mengalami kekalahan untuk sedarkan diri,” kata Matic. “Perlawanan Arsenal adalah panggilan realti untuk kita. Kami tahu bahawa kami perlu melakukan lebih baik, untuk mahu lebih, dan kami telah melakukannya. Ia mudah untuk mengatakan bahawa kita perlu bekerja keras tetapi selepas perlawanan Arsenal kami tahu kami mempunyai tanggungjawab untuk menunjukkan bahawa kita mempunyai kualiti, dan kami telah melakukan yang dalam tiga perlawanan terakhir. Kami menunjukkan kualiti, kita tidak mengalah, dan kami menjaringkan gol.”

Matic berhujah bahawa kemudahan kemenangan Ahad lalu membuktikan pasukan Stamford Bridge mempunyai kualiti yang diperlukan untuk menjadi ancaman kepada mana-mana pesaing Liga Perdana Inggeris. “Ini adalah masa untuk menunjukkan kita boleh bersaing dengan setiap pasukan,” katanya. “Saya sangat gembira, kerana sudah tentu kita tidak lupa bahawa kita tewas kepada Arsenal ketika kita menentang Liverpool. Kami akan cuba dan teruskan kemenangan berturut-turut ini. Saya fikir pada masa ini kami bermain sangat baik. Ia bukan mudah untuk menang 4-0 ke atas pasukan yang kuat seperti Manchester United. Kami memenangi perlawanan besar.

“Saya rasa ia adalah permainan yang baik. Kami tahu ia akan menjadi perlawanan yang sukar tetapi kami membuka permainan dengan baik dan selepas gol Pedro ia adalah lebih mudah bagi kita untuk bermain dengan lebih yakin. Saya amat gembira dengan prestasi pasukan. ” Sebagai jawapan kepada persoalan sama ada pasukannya mempunyai titik untuk membuktikan kepada bekas pengurus mereka, José Mourinho, Matic menjawab: “Setiap permainan adalah motivasi besar untuk kita. Kami bermain dengan kelab besar, Tidak kira terhadap mana pasukan kita bermain. Beliau merupakan jurulatih kami dan kami menghormati beliau, saya terutamanya. Beliau membawa aku kembali dari Benfica. Saya katakan saya mempunyai penghormatan baginya. ”