Spurs menerima caj kelakuan ganas Moussa Sissoko terhadap Arter.

By
Updated: October 25, 2016

Mauricio Pochettino mengakui kehilangan Moussa Sissoko adalah satu tamparan untuk Tottenham Hotspur, dengan pemain tengah menghadapi penggantungan tiga perlawanan selepas didakwa oleh Persatuan Bola Sepak kerana menyiku pemain Bournemouth Harry Arter.

Pengurus Spurs mengesahkan bahawa beliau tidak akan merayu terhadap pertuduhan kelakuan ganas terhadap Sissoko untuk kejadian itu ketika seri 0-0 pada hari Sabtu, walaupun dia tidak percaya Sissoko bertujuan untuk siku Arter. Sissoko akan terlepas perlawanan Piala EFL dengan Liverpool pada hari Selasa dan perlawanan liga menentang Leicester City dan Arsenal. “Selepas mengkaji video yang telah kita berkata kita menerima pertuduhan itu dan sekarang kita bergerak ke hadapan,” kata Pochettino. “Saya telah melihat di TV dan saya perlu mengatakan ia tidak disengajakan tetapi siku terkena muka Arter, jadi kita menerima pertuduhan itu dan bergerak ke hadapan dengan penggantungan tiga perlawanan.

“Memang benar ia adalah satu tamparan hebat. Kita berada di dalam tempoh apabila kita perlu kesemua pemain skuad untuk bersaing. Kami mempunyai empat perlawanan besar di hadapan dan ia adalah sukar sekarang kerana Moussa adalah pemain yang merupakan salah satu teras rancangan kami untuk bermain menentang Liverpool. ” Caj FA datang selepas panel bekas pengadil elit menilai semula rakaman secara dan mengambil keputusan sebulat suara bahawa ia adalah kesalahan yang dibuang padang. Ia dirujuk kepada panel selepas pengadil, Craig Pawson, melaporkan dia tidak melihat kejadian itu. Arter berkata beliau menerima desakan Sissoko siku tidak pernah sengaja dan beliau berharap tidak akan ada larangan.

Tottenham dijangka membariskan skuad muda di Anfield dalam perlawanan pusingan keempat. Debut Klopp dalam bola sepak Inggeris datang di White Hart Lane pada musim luruh lalu. “Saya fikir kita berada dalam momentum yang berbeza dari [perlawanan terakhir dalam] Ogos,” kata Pochettino. “Kedua-dua pasukan telah bertambah baik dan kita dekat dalam jadual. Mereka mempunyai momentum di belakang mereka tetapi mereka juga mempunyai salah satu yang terbaik, jika tidak skuad terbaik dalam liga.