David Moyes enggan panik walaupun kalah 1-4 menghadapi Arsenal.

By
Updated: October 30, 2016

David Moyes telah berjanji untuk terus melakukan apa yang dia lakukan selepas kekalahan terbaru Sunderland memastikan mereka menjunam kepada rekod paling teruk dalam Liga Perdana.

Seperti Arsenal secara ringkas melonjak ke tangga teratas Liga Perdana Inggeris, rakan sejawatannya ditinggalkan mencari positif pada akhir permainan di mana gol penyamaan Sunderland telah dibatalkan oleh tiga gol Arsenal dalam lapan minit . “Ia bukan satu petang sukar sehingga yang 15 atau 20 minit terakhir,” kata Moyes, yang masih mencari kemenangan pertama liga sejak menggantikan Sam Allardyce pada bulan Julai. “Saya tidak fikir kita runtuh. Saya fikir kita kalah kepada kualiti dan kegigihan Giroud yang datang dari bangku simpanan.”

“Kami akan mendapat kembali ke 1-1 dan saya mahu menang tetapi Arsenal boleh mencederakan anda; mereka benar-benar baik pada memotong melalui anda. Mereka telah mendapat kualiti yang hebat dan mereka bersaing untuk tajuk. Saya benar-benar kecewa. Saya tidak akan mengatakan skor berbesar hati mereka tetapi kita akan dilakukan cukup untuk tidak dikalahkan oleh jumlah yang matlamat; kita akan berkembang ke dalam permainan dan mendapat ke syurga. Saya tidak fikir kami berhak kehilangan dengan empat gol. ”

Arsene Wenger agak gembira untuk tidak hanya melihat Sánchez berjaya dalam tafsiran beliau yang unik tetapi keberkesanan beliau dalam kedudukan penyerang tunggal dan juga untuk Giroud menampilkan dirinya selepas melangkah keluar dari bangku simpanan. “Sánchez mencapai kemajuan yang amat baik dan Giroud adalah mental yang kuat,” kata pengurus Arsenal. “Setiap kali Olivier dipersoalkan dia memberikan anda jawapan yang betul di padang. Saya mengagumi beliau untuk itu. ” Wenger juga gembira dengan “azam” pasukannya, beliau memuji reaksi pemainnya selepas penalti penyamaan Jermain Defoe. “Kami mempunyai tindak balas yang hebat,” katanya. “Pasukan ini mahu bermain dengan baik bersama-sama.”